Fajne gry planszowe – nasi ulubieńcy. W sam raz na prezent!

Fajne gry planszowe to zawsze trafiony prezent. W ciągu ostatnich lat (od kiedy mam dzieci) przetestowałam już mnóstwo gier planszowych. Niektóre okazały się słabe, ale dzisiaj skupiam się na hitach. Jeśli więc zastanawiasz się, co kupić swoim dzieciom albo dzieciom bliskich, łap tę listę pewniaków!

FAJNE GRY PLANSZOWE OD 3 DO 5 LAT

1. Wielki Zestaw Małego Odkrywcy Przyroda – Trefl.

fajne gry planszowe

To nasza pierwsza gra planszowa, którą kupiłam dla syna, jak miał niecałe 3 lata. I to był strzał w dziesiątkę, bo dzięki niej od razu polubiliśmy planszówki!

Zestaw składa się z 18 gier przyrodniczych, dzięki którym twoje dziecko pozna pory roku i dnia, zwierzęta, rośliny (po polsku i angielsku), dowie się, jak dobrać ubranie do pogody, gdzie mieszkają zwierzaki, co jedzą, jak się rodzą i wiele, wiele innych ciekawych rzeczy.

W dodatku jedno pudełko zawiera tyle atrakcji, że zapewnia zabawę na kilka miesięcy, a nawet lat!

2. Billy – Ravensburger.

fajne gry planszowe

To gra, przy której moje dzieciaki zaśmiewają się do rozpuku. Chodzi w niej o to, żeby usunąć spod bobra drewnianym patyczkiem kłody, ale w taki sposób, aby bóbr nie spadł.

Możecie się umówić, że wygrywa ten, kto zbierze jako pierwszy dwie kłody brązowe, pomarańczowe i żółte. Albo wygrywa osoba, która ma najwięcej kłód. Lub przegrywa ten, komu bóbr zleci. Zresztą, jak usłyszycie jego oburzony krzyk w trakcie spadania, będziecie mieć mnóstwo zabawy (gorzej jak odzywa się w środku nocy z pudełka ;))!

3. Lotti Karotti – Ravensburger.

W tej grze plansza jest trójwymiarowa. Na jej szczycie znajduje się marchewka i to do niej wspinają się króliki, żeby ją zdobyć. Ale uwaga! Po drodze czeka je mnóstwo niebezpieczeństw!

4. Spadające małpki – Mattel.

fajne gry planszowe

To gra zręcznościowa. Po zbudowaniu drzewa trzeba powkładać patyczki w specjalnie przygotowane do tego miejsca tak, żeby stworzyły sieć. Potem wrzucamy do środka małpki, które zawisną na patyczkach ogonkami.

Gra polega na ostrożnym usuwaniu patyczków. Tak, żeby jak najmniej małpek spadło.

5. 50 gier Disney – Trefl.

Niestety, ciężko dorwać tę grę w regularnej sprzedaży. Składa się z samych klasyków: znajdziesz tu m.in. grę w warcaby, chińczyka, karty, młynek. Niektóre gry są łatwiejsze, inne trudniejsze.

Super jest to, że w jednym pudełku jest tyle atrakcji, że spokojnie będziecie się bawić kilka lat. My naszą wygrzebaliśmy w koszu w Lidlu, więc jeśli tylko gdzieś ją zobaczysz – nie wahaj się i kupuj!

FAJNE GRY PLANSZOWE OD 6 DO 99 LAT

1. Dobble – Rebel.

To moja ulubiona gra. Jej jedyny minus polega na tym, że nie jest tania… Jak na swoją wielkość (chociaż widzę, że teraz są na nią spore przeceny). Zdecydowanie warto ją kupić, bo dzięki niej czeka was mnóstwo niezapomnianej zabawy!

Dobble to po prostu małe, blaszane pudełko z okrągłymi kartami. Można je zabrać dosłownie wszędzie, więc z nami Dobble jeździ na wakacje. Zabawa polega na tym, że trzeba znaleźć ten sam symbol na dwóch kartach. Kto pierwszy, ten lepszy. Gra ćwiczy spostrzegawczość, koncentrację i refleks.

2. Carcassonne – Bard.

fajne gry planszowe

Tę grę uwielbiamy tak samo jak poprzednią! Zdecydowanie jest to jeden z największych hitów w naszym domu.

To planszowa gra strategiczna: gracze losują i układają kafelki, tworząc średniowieczną mapę. Punkty zdobywa się za zajęcie ukończonego terenu, np. miasta. Cały myk polega na tym, żeby swoje miasta budować jak największe i utrudniać budowanie dużych miast przeciwnikowi.

Gra uczy planowania oraz przewidywania ruchów innych graczy. Nie jest łatwa, ale dzięki temu dorośli również się przy niej nie nudzą!

3. Monopoly/Eurobusiness/Biznes po polsku.

fajne gry planszowe

To jest klasyk, którego chyba nie muszę nikomu przedstawiać. Raczej dla starszych dzieci, które potrafią już liczyć i zająć się jedną grą przez dłuuugie godziny, bo jak tylko rozstawicie planszę, to będziecie młócić przez cały wieczór!

4. Było sobie życie – Hippocampus.

Dla fanów bajki o tym samym tytule. Jeśli ją pamiętasz, mniej więcej wiesz, czego spodziewać się po samej grze. Nie mam niestety zdjęcia, bo znaleźliśmy ją w hotelu na wyjeździe (i tam w nią graliśmy), ale za każdym razem, kiedy czytaliśmy głośno pytania, wokół nas pojawiali się ludzie zaciekawieni, co też to jest.

To gra edukacyjna, dzięki której poznacie różne ciekawostki z zakresu biologii oraz funkcjonowania własnego ciała.

5. IQ Blox – Smart Games.

fajne gry planszowe

To jest gra podręczna dla dzieci. Idealna do samochodu, żeby dziecko nie nudziło się w długiej podróży, więc jeśli często wyjeżdżacie – polecam!

Składa się z kolorowych klocków oraz kilku instrukcji, jak je ułożyć, żeby zmieściły się do pudełka (wbrew pozorom – to wcale nie jest takie łatwe!). W ten sposób dziecko ćwiczy przestrzenne myślenie.

A może polecisz ulubione gry planszowe twoich dzieci?

22
Dodaj komentarz

avatar
17 Comment threads
5 Thread replies
16 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
16 Comment authors
Ilona KosteckaAsiaIwaAmeliaKasia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Mama po holendersku
Gość
Mama po holendersku

Dobble Rebbel – kupiłam podobna w Pepco (gdy byliśmy na urlopie) nazywa sie plastry miodu. I nie była droga :) jak ktoś szuka oszczędności to moze jeszcze ja gdzieś złapie na półce. Rzeczywiście fajna zabawa. :)

Monik
Gość
Monik

U naszej 4-latki sprawdza się „Zgadnij kto to” , „monopol junior”

Ewelina
Gość
Ewelina

My także uwielbiamy planszówki. Polecam najbardziej Pędzące żółwie, 5 sekund junior lub Gorący ziemniak oraz ostatni HIT – Activity junior. Lubimy też też Boom Boom Trefl.

Anita
Gość
Anita

Polecam Gnaj Robaczku

Ali
Gość
Ali

Obowiązkowo Talisman z dodatkami od rebela.

Iwona
Gość
Iwona

Najlepsza u nas LA Cucaracha, a dla młodszych dzieci Zakręcona Lodowka

Klaudia
Gość
Klaudia

Polecam grę ‚Na zakupy’ (trefl) oraz ‚Grzybobranie’ (wersja ze Słodziakami z biedronki). ;)

Renata
Gość
Renata

Dobble Rebel w tańszej wersji to „ale pary” z Aleksander różne wersje piłkarze, slodziaki, itd. Super zabawa

Sabina
Gość
Sabina

Bardzo polecam grę „Super farmer” GRANNA . Jest to gra wymyślona przez warszawskiego matematyka w okresie powojennym w nowej odsłonie. Dostaliśmy na mikołaja i gramy non stop ?

Weronika
Gość
Weronika

U nas puzzle były na topie już od dłuższego czasu, a teraz przyszła faza na gry. Mój czterolatek uwielbia Memory, w każdym wydaniu i świetnie mu idzie. Mnie najbardziej podoba się to dołączone do gry kooperacyjnej Patataj, bardzo przyjemna gra już dla ok trzylatków, gra cała rodzina przeciw grze, więc nie ma rozczarowań, z czasem trzeba manipulować ilością kart działań, bo robi się za prosto, ale mimo to polecam. Bardzo fajne gry robi też Smart Games, niestety nie są najtańsze, ale pięknie wykonane, więc warto polować na nie na przecenach. My mamy 3 male świnki, rozwija myślenie przestrzenne, bardzo polecam.… Czytaj więcej »

Anna
Gość

Bardzo fajne gry. Na pewno kupię jedną z nich na prezent dla bratanka :)

Kasia
Gość
Kasia

Z dzieciakami uwielbiamy Dobble i Monopoly <3 Choć obecnie u nas hitem jest Scottie Go! Kupiłam im na mikołaja i zastanawiam się teraz czy nie kupić im na święta innej wersji -Scottie Go! Labirynt. Jest to gra z interaktywnym kursem programowania i dzieciaków nie mogę od niej odkleić. Super, że jest to nauka przez zabawę :D

trackback

[…] Najlepsze gry planszowe pokazywałam całkiem niedawno w TYM WPISIE. […]

Amelia
Gość
Amelia

A Szalone Balony macie? To ciekawa i dynamiczna gra karciana, w niej liczy się spryt i szybkie liczenie :) Jak na któryś z graczy wyłoży kartę akcji to trzeba liczyć balony i wybrać odpowiedni żeton. Kto pierwszy ten lepszy :) Zwycięża osoba, która będzie miała najwięcej kart.

Iwa
Gość

Moja bratanica posiada te małpki – super zabawa, ale raczej dla „zręcznych” maluchów, a nie takich, które jednym ruchem zrzucą wszystkie figurki. Eurobiznes posiadam od czasów swojego dzieciństwa. Dostałam go, jak miałam jakieś 8 lat, jednak grałam sporo wcześniej. Wydaje mi się, że kilkadziesiąt lat temu łatwiej było nakłonić dziecko do myślenia. Obserwując dzieci znajomych wydaje mi się, że nie są w stanie jeszcze zrozumieć zasad i wysiedzieć przy grze planszowej 2-3 godziny. Wolą sobie odpalić grze w komputerze lub filmiki na YouTube – to pochłania nawet na cały dzień.

trackback

[…] Najfajniejsze gry pokazywałam TUTAJ. […]

Asia
Gość
Asia

Super. Choć w dobble poradzą sobie już 3 letnie dzieci.