Kocham Tatry

Miłością do gór zarazili mnie rodzice. Mimo że mieszkaliśmy bliżej morza, to właśnie wyjazdy na południe Polski były obowiązkowym punktem programu w każde wakacje.

Pamiętam mój dziecięcy bunt, kiedy – zamiast leżeć na plaży jak większość moich koleżanek – wspinałam się za ojcem. Bywało ciężko. Strome zbocza, śliskie kamienie, łańcuchy, burza na samym szczycie. Bywało, że grad wielkości przepiórczych jaj zostawiał na moich nogach siniaki, bo wyszłam w krótkich spodenkach. Nawet jeśli na dole jest upał, nigdy nie wiesz, co wydarzy się na górze. Tego nauczyłam się szybko. Czuć respekt wobec przyrody, bo ZAWSZE rządzi natura, nawet jeśli wydaje nam się, że już dawno nie. A do plecaka poza przeciwdeszczową kurtką i zapasowym swetrem warto schować czekoladę.

Po zdobyciu pierwszego szczytu zrozumiałam. Jak to jest pokonywać własne słabości. Po co. Stać na górze i czuć się zwycięzcą świata. Zwycięzcą siebie. Emocje nie do opisania – to trzeba przeżyć! A potem chcesz jeszcze i jeszcze…

Dlatego dzisiaj bez wyjazdu w góry nie wyobrażam sobie wakacji. A nie byłam tutaj od dwóch lat! Najpierw ciąża, potem kilkumiesięczne dziecko, które nie zniosłoby tak długiej podróży. W tym roku już naprawdę musieliśmy przyjechać, nawet jeśli jest dawno poza sezonem. Naprawdę tęskniłam!

Tatry to najpiękniejsze miejsce na ziemi. Schować się mogą wszelkie modne destynacje: Grecja, Egipt, Hiszpania, all inclusive i leniwy dzień na plaży. Ale prawdziwe Tatry to nie Krupówki, Gubałówka, Morskie Oko czy Kasprowy. Raj jest tam, gdzie dociera niewielu, a nie tłumy.

Myślę, że nie zgodzi się ze mną tylko ktoś, kto nigdy nie był w górach wysokich. Tam, gdzie już za kilka lat zabiorę mojego syna… Bo mam zamiar zarazić go miłością do gór i myślę, że to wcale nie będzie trudne! Spójrzcie tylko… Prawdziwa magia!

Dodaj komentarz

Powiadom o
cucurucu blog
Gość

Ja też tam chce! My już nie byliśmy 4 lata :( ale po przeczytaniu twojego postu juz zadeklarowalam wszem i wobec że za rok jedziemy w góry i nie wracamy ;) choć za morzem tęsknić będę równie mocno…

Faszyrka

Przepraszam, nie mogę się powstrzymać: jesteście ubrani jak typowa rodzinka:
malec – krótki rękaw + sweterek,
mama – cienki sweterek,
tata – krótki rękaw:-D
U nas zwykle jest podobnie, tylko to ja jestem najcieplej ubrana:-)

Sonia
Gość

Tatry piękne :) Jednak ja zupełnie nie w temacie posta ale w temacie bloga ponieważ zaglądam do Ciebie i podzielam Twoje opinie w związku z tym mam pytanie. Spędzę za tydzień weekend w centrum Poznania, chciała bym wybrać się na dwie kolacje w sprawdzone miejsca, pomożesz ? :)

Kasia A

tez uwielbiam!!! niestety sie nie zanosi, ze sie wybiore w najblizszym czasie.

górolubny
Gość

Wiesz, raj dla każdego przybiera inną postać. Bywa, że zupełnie odmienną. Jestem samotnikiem i chodzę w górach szlakami, gdzie uczęszcza mało ludzi. Tak mi najlepiej, bo pracuję z ludźmi i … mam ich czasem dosyć, np. na urlopie. Ogólnie jestem z tych górolubnych. Znam jednak kilka osób, co lubią Zakopane właśnie za Krupówki, gdzie spędzają większość swojego wypoczynku czy to przechadzając się, czy wstępując na jakieś żarełko lub napitek.To ich raj. Co kto lubi… Pozdrawiam.

Olga

My za to co roku z rodzicami nad morze :) Morze i plaża to mój ulubiony punkt wakacji :) 5 miesięcznego syna zabraliśmy nad morze :) A dzień po powrocie do Poznania ciągnęliśmy go do Krakowa :) Także można i z bobasem (zależy od bobasa, nasz to aniołek, synek znajomych dłużej niż 1h w aucie = horror ;))